JulGodis

Idag har jag bakat julgodis. Eller nej det har jag egentligen inte. Jag har bakat saker som jag ska ge bort i julklapp. Bland annat Sötasakers awesome hallongrottor med Lemon Curd istället för hallonsylt (eller som hon kallar de "Citronkakor med Vallmo"). Kan vara de bästa småkakorna som någonsin gjorts! Och det blir sjukt många av så lite smet, det blev 65 st idag! Fast de smälter ut ganska mycket, så de blir aldrig så här små och runda som de är på bilden på plåten :/
 
 

 
 
Jag har också gjort "Rocky Road" idag. Fick bli 400gr av Marabous mörka choklad, 100gr av 86% mörk choklad, en påse Dumle med pepparkakssmak, minimarshmallows, valnötter och pecannötter. Och så havssalt sprinklat ovanpå. Första gången jag testade att göra det, men det lär ju hända igen. Sjukt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!