Världens enklaste Spaghetti Carbonara

Det här receptet lärde jag mig i skolan på hemkunskapen i typ 4an och det är tamejfan det enklaste receptet på Carbonara som finns. För att fortsätta med enkla vardagsrätter liksom. Plus att det inte är någon grädde i, så trots all ost så lär det ju vara nyttigare än "vanlig" carbonara.
Ingredienser
4 port pasta (här använde jag mig av Sempers fullkornspenne)
1 pkt bacon ca 150 gr
1-2 ägg (beroende på storlek)
ca 1 dl riven ost (men ta gärna mer, ost är ju gott liksom)
svartpeppar
Stek baconen som du vill ha dom (jag kör alltid på knaperstekt). Koka pastan enligt anvisningarna. När du hällt av pastan slå tillbaka den i kastrullen du använde. Häll på osten och baconen, blanda. Knäck äggen och vispa dem (så du slår sönder gulan och vita inte sitter fast i en klump). Slå alla delar av äggen (ja hela ägget inte bara gulan, det är inte korrekt men det är jävligt mycket enklare! Och det smakar lika bra ändå!) över pastan tillsammans med svartpeppar och rör runt. Färdigt att servera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!